Maj 2, 2011

När ska vi sluta med denna oändliga resa av sjukdomar!? Det sociala livet har tagit stopp, det verkar knappt finnas till.

Vi har fått papper från Lund och Albin ska på OP nu den 12.e maj. Vi ska på besök nu den 4.e Maj inför inskrivningen. Men tackar vi nej så kommer vi komma sist i kön och jag vet inte om prioriteringen kommer försvinna automatiskt. Jag vet inte.. 

Så såklart i fredags morse så var min Albin full utav prickar! Jo visst har Albin fått vattkoppor och han får förmodligen inte opereras den 12.e.

Sixten har vi inte fått tid till än, så det kommer förmodligen bli Kalmar eller Lindköping för honom.

Förra veckan var vi på återbesök hos vår läkare Dr Ewa. Vi tog inte fler prover för vi ska vänta med det. Hon skrev ut en massa krämer till utslag mot smärta och klåda. Sixten fick penicilin för han hade öroninflammation. Sen fick vi mer Tavegyl mot allergireaktioner. När jag var på apoteket tog jag ut en del av krämerna då barnen kan dela på de stora tuberna då dom fick likadana utskrivna. Annars tog jag ut något utav allt, känns inte som om man behöver allt dubbelt, ett helt kilo med Mini Derm, njäe det räcker med en änsålänge. Sen tog jag Alvedon och en solskyddskräm som vi ska prova om Sixten tåler den. Jag kan inte säga att jag blev glatt överraskad när hon sa vad priset landade på : 853, 50 jäkla kronor! Men vad gör man inte.. Egentligen spelar det väl ingen roll.

Så vi ska kanske komma till något skoj stället för allt med doktoter, operationer och saker och ting som bara går fel.

I Lördags, Valborg kom Elias och Lotta och firade tillsammans med oss. Vi hade jätte mysigt och trevligt hela dagen och kvällen. Barnen var uppe till över klockan 9 och var ganska glada genom dagens gång. Däremot var Sixten på världens trots humör, no fuun! Men det blir ju så att man sätter inte gränserna precis lika fort som man brukar när man har gäster. Man tummar lite på reglerna lixom. Det märkte Sixten men en gång och jag säger bara, ALDRIG MER! Vad som gäller, gäller thats it! Som han höll på! :)

Dagen efter, Söndag (igår) kom mina svärföräldrar och barnen blev glada. Speciellt Albin som fick sin tid med Farfar. När vi satt och åt så höll han hela tiden en hand på sin Farfar, han klappade honom och tittade sådär med diamanter i ögonen :)









Kommentarer
Postat av: Therese

ameeen... prickis... hoppas att det hinner gå över så det blir operation ändå den 12e.... hade ju varit sköjnt att ha det gjort, så det kan bli bättre nån gång!! STackare.. och lille piggeman.. mosters sjuklingar.. <3 saknar er massor!! Kramar

Så fin du blev i håret Ella! =)

2011-05-02 @ 20:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign