Upp och neer!

Idag skulle min kära mamma komma och avlasta mig lite. Jag skulle gå några ärende, komma ut i friska luften. Sixten har ju varit sjuk sedan i Lördags. Igår gick febern ner, vilken lättnad! Igår kväll kände jag att jag hade ont i magen och fick värre och värre kramper så jag tog min IBS medicin. MEN, såklart hjälpte det inte, så hej trevliga helvetes maginfluensa. Barnen lämnade många blöjer på en kort stund imorse, men efter det har det inte varit något direkt med dom. Verkar vara över redan för deras del. Men jag har såna jävla kramper! Jävla roligt att inte få komma ut! Visst att vi kan gå ut i trädgården, det gjorde vi idag. Jag gick till city gross och hem igen, det är några kilometer.. Vet inte hur långt det är men det tar minsann tid. Men att få slappna av.. Nix inte för denna mamman.

Mitt humör blir nästan värre än mina två två-åringar som trotsar precis hela tiden. Jag är så jäkla grinig och arg!
Det som verkligen tog priset idag var att Emil hade köpt: ÄRTSOPPA till luch. Visserligen köpte han det igår och då visste han inte om att vi skulle bli magdåliga. MEN han kunde väl laga något annat!? Barnen ska inte ha det från första början för dom är så känsliga som det är och nu hade dom ju faktiskt magsjuka. Nej, alltså det gjorde mig riktigt besviken för jag hade ingen ork till att göra något själv. Barnen tyckte inte om det, inte alls! Så jag fick sitta och bre mackor till oss.. Trevligt att äta bara mackor när man är hungrig. Nä fy vad arg jag blev. Det retar mig något fruktansvärt för det är så med allt. Ogenomtänkt, mamma fixar som alltid, jag glömde, jag tänkte- mög. TÄNK EFTER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign