Stackars

Idag när jag lämnade barnen på dagis blev jag så jäkla less. Fröknarna hade redan skrivit upp på griffeltavlan vad barnen hade gjort för dagen ( jag lämnar runt 12.15 ) då hade ALLA andra barn gjort påsk kycklingar. Alltså, varför får jag inte ha mina barn med i verksamheten !? Nej jag tyckte bara så synd om Albin och Sixten. Något dom med har missat har varit att plantera paprika frön. Det skulle dom få göra sa Bettan, men varför ska dom inte få göra det med de andra barnen, när dom inte är hemma och är sjuka på den dagen. Mina barn kommer dit och sover när halva dagen har gått åt att bara vänta på att stressa iväg till dagis och hoppas att man inte kommer mitt i maten eller när de andra barnen lagt sig. vi har en fem minuters marginal som öndrar sig från dag till dag när det är. Vi kommer ju sällan när det är lägligt.. Jag tycker verkligen att det är orättvist!!!!

Imorgon lämnar jag in ett nytt schema 9.30 - 15 30, får se om det blir varje dag. Jag behöver plugga kontinuerligt och mina barn behöver rutiner dom med. Det ska vara värt det, att ha dom på dagis, det ska vara något bra. detta känns inte alls bra längre.

Måste tillägga att fröknarna på dagis är underbara och har stora hjärtan allihop. Men det krockar med regel och saker dom måste ifrågasätta. Men för mina barn välbefinnande då?

Jag vet att dom ör mycket sjuka, men kanske det förändras om dom får vara tillräckligt mycket i den miljön.. vi får väl se hur det går. Jag är så sjukt mycket back spec i matten. Eng B går de ganska bra med. Fick MVG på senaste uppsatsen. Happy :)

Hej heej
Kommentarer
Postat av: stina

Men om man lämnar sina barn på dagis kvart över tolv är det väl klart att de redan har hunnit gjort en massa skoj. De kan väl inte anpassa hela verksamheten efter två barn? :)

2011-03-30 @ 23:24:12
URL: http://bloggmorsa.blogg.se/
Postat av: Ella

Näe det är väl klart att dom inte kan! Men mina barn kan väl få komma lite tidigare än precis när dom ska sova, det var det jag var ute efter. Nu är schemat ändrat och dom är nu med i verksamheten!

2011-04-04 @ 10:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign