Snart fredag

vårsolen här långt långt nere i skåne är aldeless underbar. Den ger dessutom härlig värme i uterummet... Innan idag var den på över 30 grader!

Idag var ungarna på dagis! annars har dom varit hemma för Albin har skrikit på nätterna och jag ser nu rören i hans öron, så han håller nog på att tappa dom. Han fick feber och var jätte gnällig. Men vi får se hur det går. imorgon ska jag ringa till öron, näsa hals här i Trelleborg igen för att dom ville höra hur de gick.

När jag först ringde för att få telefonkontakt med dom, för att fråga om råd så passade jag på att fråga om deras operations tid i Malmö. Båda barnen skulle blivit opererade i Malmö i början av Januari. Då säger sköterskan att det inte står något.. Sen hittar hon att dom blivit överskrivna till Lund, då dom är under 3år och ska bli inneliggande en natt efter operationen. Så jag fick telefonnummer dit och pratade med en väldigt lyhörd och hjälpsam sekreterare. Läkaren och sekreteraren hade av ren slump pratat om detta på morgonen, just att där inte fanns några tider just nu. Läkaren, Ritva som hon heter är ny på sin position men jobbat länge på öron i Lund. Hon är så pass ny på sin position att hon inte fått egen telefon på kontoret så jag kunde inte få prata med henne. Sekreteraren skulle lämna en lapp och jag hoppas hon ringer innan helgen, vilket bara lämnar imorgon.

Innan vi lade på luren så frågade jag om det stod något om barnen i deras filer om deras plats i kön då dom var prioriterade i Malmö då båda barnen har förkyldnings astma och falsk krupp. Allt det har försvunnit och vi har normal placering. Fan och faaan!! Nu måste jag göra om allt detta igen, eller rättaresagt låta mina barn gå igenom allt igen med ställningstagande och undersökningar och ifrågasättande. Hoppas att det kommer gå smärtfritt och super-snabbt. Målet var att barnen skulle bli opererade så fort som bara möjligt innan det blir varmt igen för då sätter den falska kruppen igång ordentligt igen. Både astman och kruppen kommer lindras betydligt efter operationen, just därför var dom väldigt högt upp på listan.

Detta kunde jag ju inte klandra Lunds sekreterare för, för det är ju Malmö som inte gjort riktigt vad dom skulle och GLÖMT VIKITIG INFORMATION OM MINA BARN!!!!!!

Okej jag är arg, men jag orkar inte bli förbannad...

Nu är det dags för att fixa kvällsmat.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign