Helg

Denna helgen har verkligen bestått av en massa slöande! Vi har förståss städat men det har tyvärr inte hållt sig fint särskillt länge. Här städar man ju ändå flera gånger om dagen som det är..

Idag åkte vi en tur till Burlövcenter. Största anledningen till det är för att barnen har gått upp en storlek i kläder och hade nästan inga tröjor, så garderoben behövde verkligen fyllas på. Lite sådär i sista minuten hoppades jag på att det skulle finnas rea varor kvar. Tji den Ella! Vi var inne på alla butiker som har barnkläder. Inte ett enda klädesplagg som lades på disken var på rea. Barnen fins ialf fina nya tröjor. Vi tittade dessutom på vårjackorna som börjat komma in nu. Vi såg några riktigt fina och jag ångrar mig att jag inte roffade åt mig dom på en gång. Som snål men klädälskande mamma så vet jag, att jag gjorde fel. Jag skulle tagit dom med en gång, för snart finns det inga jackor kvar i vår kära del av Sverige.

Barnen började tröttna och vi gick in på coop för att handla något mellanmål till barnen. Någon frukt fick det bli, för det ät lite svårt med något litet gott som är utan mjölk. Då fanns det en tunna vid bananerna och en liten skylt där det stod: Barn vid vuxet sällskap får gärna ta en banan i tunnan. Skiiit bra tänkte vi så får vi tyst på dom gnällande ungarna på en gång ;)  Köpte lite dricka och en gick vi därifrån. Barnen ville ut ur vagnen så, så fick det bli. Ni kan tro att svetten rann på oss! För inte skulle dom gå fint eller hålla handen. För första gången blev det utbrott på stan. Men vi klarade det bra, ställde ultimatum, gå fint HÄR, håll handen eller vagnen eller sätt dig i vagnen! Tack och lov så funkade det! Fast vi fick ta till med det säkert 30 gånger. Detta var när vi bestämt oss för att bara gå och titta i djuraffären för att sen sätta oss i bilen och åka hem. Vi är lite sugna på ett akvarie så vi passade på att titta lite på det med. Barnen ÄLSKAR fiskar så vi stod och tittade på dom en stund. Sen tittade vi på kaninerna och marsvinen som också var väldigt intressanta.

Jag fick ett nytt antagningsbesked hem i brevlådan i fredags. Jag kom in på 3 andra kurser, en som skulle börjat redan, precis som alla andra men det hade den inte. Så jag vet inte om den krockar med mitt schema. En annan kurs vet jag redan att den gör det. Så det suger lite .... Imorgon hoppas jag att få kunna lämna barnen tidigare så jag kan prata med studievägledaren igen. Och för att då prata igen om undersköterska-utbildningen igen som jag ska söka till. 

Medans jag avnjuter mitt kaffe så sätter jag in lite bilder på när barnen klädde ut sig och lekte med lera =)

 














Stackars Albin har näsblod :(

Allt för ikväll!
Kommentarer
Postat av: Therese

Så fina bilder!! Moster vill oxå leka med lera!! Så stora killar.. tur tröjorna de fick i julkapp är 98/104!! :))) Idag blir det en tur till doktorn med Gustav.. hoppas han får ngt bra som gör att han kan få upp allt slem.. Saknar er!! Många kramar&pussar frpn småland :)

2011-01-18 @ 09:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign