När tar det STOPP!???

Har varit borta någon dag från skolan nu. Tack & lov har jag inte missat något väldigt viktigt. Jag går efter planeringarna i de olika ämne jag har så jag har gjort vad jag ska.

Albin har somsagt en sjuhelvetes förkyldningsastma. Visst är det jobbigt för oss med sömnlösa nätter och oro. Men det lille gossebarnet då!? Stackars honom :(

Igår efter vi var hos mina föräldrar åkte jag och Sixten hem och Emil och Albin åkte till Malmö akut för att få andas där. Där har dom gas, som hjälper mycket bättre. Kanske kan vi få låna en sån härifrån Trelleborg. Men vi får vänta tills måndag om han har problem kvar.

I Malmö tyckte dom att han skulle få ännu mer av sin medicin som han redan har. Jag blir så trött på detta. Vi har redan fått öka dosen till honom, och nu ännu en gång!? Nej! Han blir rastlös av sin medicin, sur och vresig och kan inte sova. Jag tycker jag är elak om jag ger honom ännumer av denna medicinen. Jag ökar inte doserna igen, men jag kan ge den var tredje timme som dom sa i Malmö. En sak i taget.

Albin kom hem, hostade en liten stund efter han kommit ner i sängen och sen sov han gott.

Sixten kallade på mig inatt. Två tre gånger. Tänkte att han skulle somna om.. Han kallade två gånger till så jag gick upp och det lät som om det var något.. Mycket riktigt..

Han hade bajsat genom blöjan och pyjamasen ut i sängen. Han har jätte mycke diarré så idag är vi hemma och vilar oss. Det blir barnmats puré, vätskeersättning, svag äpplejuice och lite rostat bröd. Än så länge mår han bra trots tre tunga och fulla blöjor. Han leker som vanligt, ingen feber och verkar inte trött. Han dricker jätte mycket och det känns jätteskönt! Kollar blöjorna mellan bytena för att se så han kissar med. Det är ju svårt att avgöra om dom är fulla med annat.

1177 sa att så fort han blir trött, mörk under ögonen eller inte vill äta och dricka eller fler tunga blöjor så är det rätt in till Malmö akut. Vi skulle observera honom precis hela tiden. Sist han var magsjuk så blev vi ju inlagda och just för att han är känslig så måste vi hålla koll.

Idag skulle vi egentligen till mina föräldrar. Tom, Anne-lee och ungarna (barnens stora kusiner Felicia och Felix) skulle med dit. Jag ville ju verkligen dit. Känns jätte trist! Men barnen kommer ju först. Dom ska bli friska och dessutom inte smitta dom andra.

Mamma skulle göra tårta då Emil fyller 25 år imorgon. Pappaaan <3

Vi firar hemma, själv och kommer att ta det väldigt lugnt.

Han är just nu och hämtar ut medicin på apoteket, köper milda barnmatsburkar mm och sen ska han köpa lite filmer. Så vi ska bara mysa :)

Nu ska jag slå in Emils present och imorgonbitti blir det sjungande tåg och present för pappan.
Kommentarer
Postat av: Therese

Fyyyy vad jag tycker synd om er alla... jag hoppas verkligen att det snart ska bli bra! Jag fattar inte hur ni orkar... jag hade varit helt knäckt... bara nu efter en förkylning vill jag ha Gustav i ett rum så han aldrig får träffa någon bara för att slippa bli sjuk igen.. sjuuuukt jobbigt! jag har ändå bara en.... Du är SÅ stark Ella...!!! Beundrar dig enormt mycket! Världens bästa! <3

2011-01-23 @ 15:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign