Hej mina vänner

Barnen är nu lagda och jag hoppas på en liten sovmorgon imorgonbitti.

Jag har nu börjat skolan och iumed det så har barnen lite olika tider på dagis. Barnen trivs underbart på dagis, så det är inget illa med det. Jag har mest eftermiddagslektioner så ibland äter vi lunch hemma och sen går vi till dagis, dom sover och jag hämtar dom senast halv 4. Så det går jätte bra.

För min del har jag lite problem med matten då jag aldrig räknar på detta sättet. Men jag vågar fråga läraren om hjälp och hon hjälper en och förklarar mer än gärna. Engelska B kursen är änsålänge inga problem, fast det känns att det var längesedan man andvände sig utav Engelska. Jag väntar på mina böcker på posten och hoppas som fan att dom är här på måndag eller tisdag. Jag ska dessutom hitta en engelsk novell.. Har någon några bra tips så kommentera gärna inlägget!

Igår var vi på Barn och Ungdomsmedicinska då barnen var uppsatta för en utredning om deras imunförsvar. Blodplättsprover, laktosintollerans intyg på båda barnen och mer, starkare astma medicin.

Sixten har blivit bra efter vi sedan tio dagar tillbaka, på eget initiativ börjat ge barnen laktosfritt. Vi berättade hur hans dagar sett ut, med hur hans mage varit osv, läkaren sa att det var solklart. Albin är inte riktigt bra än och hon är rädd för att han har ytterligare matallergi. Så det togs ytterligare prover på Albin: Gluten, Curry, Gurkmeja, äggula, äggvita. Hon sa att vi skulle vara extra noga med laktosen med Albin. Håller tummarna för att det inte är mer. Sixten togs Jordgubbsallergi prov med.

Så nu försöker vi komma in i ny rutin och lära om lite. Vi är inte så insatta i det. Men änsålänge går det bra. Det finns ju så många bra alternativ.

Måste tillägga att Albin och Sigge har börjat leka med den minsta tösen på dagis, Irja. Världens gladaste tjej, liten trollunge. Albin klappade henne på huvudet när vi skulle gå. Albin som inte gillar sånt, att röra vid.. Jag blev jätte ställd. Men glad, för tusan vad gulligt det var :)

Nu ska jag in på IKEA och kolla lite på barninredning till barnens lekrum och sedan till deras sovrum. Och just det, "växa stolar". Ska se om där är något tips för hur man kan måla osv, altid kul tycker jag :)

Avslutar där för idag.

Kram på er <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign