Snooor!

I helgen kom Theresé, Daniel och Gustis* ner från Småland. Så härligt att få träffa dom, man vet ju aldrig riktigt när det blir. Barnen var förkylda men vi gick till mamma och pappa ändå då tjockt snor inte smittar. jag tycker då det är konstigt att barnen nu har värre besvär med förkyldningen och astman är jätte jobbig. Jag mår med jätte dåligt dessutom.

Albin har mörka ringar under ögonen. Visst att han inte sover så bra, men vi har ju mediciner som hjälper även om nätterna blir väldigt jobbiga. Läste just till mig att det kunde vara tecken på livsmedelsallergi eller brist på energi. Undrar om jag borde ringa barn-medicinska om det är något mer än bara laktos, om det kanske är mjölk överlag. Hans mage är jätte uppblåst och har varit det i flera dagar nu. Nu menar jag nästan biaffra mage. Han är testad för gluten men kom tillbaka negativt.

Här blåser det på som jag vet inte vad. Vi bor ju precis vid havet och det blåser så fruktansvärt kallt. Inte ens hunden vill vara ute.

Vet inte vad jag ska göra idag egentligen. Barnen var hemma från dagis igår, men ska dom få gå dit idag? Jag har aldrig lämnat dom nät jag själv varit sjuk, vi är alltid sjuka samtidigt. Barnen har ingen feber och om astman skulle slå till så är jag ett stenkast ifrån, dessutom smittar dom ju inte. Men hur mår dom annars!? Så som jag känner mig i kroppen så hade jag inte orkat komma iväg, speciellt inte leka halva dagen. Det är så svårt för mig att bestämma hur dom mår. Jag ser inte hur dom känner inuti. Igår satt dom iuförsig bara ner och tittade på film, hela dagen lång!

Har nu beställt Sixtens vår-jacka från Linus-lotta! Den var jätte jätte fiiin! Kommer passa jätte fint tillsammans med hans röda converse. jackan är randig med rött blått och kanske vitt...? Albins jacka har vi redan hemma, bllå med stjärnor från lindex, blå converse till. Men jag har kanske lagt ut bild redan?

Nu gråter Albin..

Inte alls förvånad.. Sixten hade slagit honom med leksakshammaren i huvudet..

Igår hittade jag Mirkas blogg förresten! Enligt mig den mest jordnära familjen av dom alla. Tycker deras gemenskap är så himla härlig. Det gjorde mig bara glad helt enkelt :)

Dessutom var det ju valentines day.. Emil kom hem med ett fint choklad och en liten miranda nalle. Jag hade  varit hemma och varit sjuk så han fick inget.. Eller jo, en god middag ;)

Rock is love!
Kommentarer
Postat av: Caroline - Mamma till Noah

vill se bilder =)

2011-02-15 @ 12:16:42
URL: http://caaaaaaroliine.blogg.se/
Postat av: Therese

En god middag är väl inte dåligt!!? :) Förstår att det känns jobbigt när barnen alltid är sjuka.. måste ta på krafterna.. sen att man inte riktigt vet vad som är fel utan måste hålla på att gissa hela tiden.. Mår du inte bra..? :( Det var kul att träffas igen, tyckte det var alldeles för länge sen sist! Vet inte om det dröjer enda tills gossarnas födelsedag nästa gång vi ses... ameen... hoppas du snart mår bättre. Saknar dig! kramar

2011-02-16 @ 08:12:31
Postat av: Emma

Älskar dig gumman..!! vill träffa dig snart :)

2011-02-17 @ 15:53:27
URL: http://metrobloggen.se/CrazyBiitch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign