April 3, 2011

Igår natt blev en väldigt jobbig natt! Nu har det blivit så pass varmt i luften så Albins falska krupp har kommit. Det blev spring fram och tillbaka, han blev ledsen och efter tappra försök så fick han komma in till oss. Ligger han och jag nära varandra så somnar ingen utav oss. Efter typ nån timme så fick han ligga intill Emil och båda somnade ganska fort. Jag hade dessvärre svårare för att somna om. Vid halv 8 kom Sixten in och lade sig hos mig. Han kramades och pussades, super mysig! Albin och Emil sov som stockar och den ena snarkade högre än den andra.
Jag och Sixten låg förvisso kvar en stund och sträckte på oss med sen lät vi dom andra två sova. Senare på dagen åkte vi till Höllviken, till en gård som Patrik och Mikaela passade. Gården var jätte stor och vi tittade på jätte många nyfikna hästar och barnen tyckte det var jätte spännande (Jag var livrädd). Jag fick ha min scarfs över munnen och näsan för jag hade jätte svårt för att andas därinne blad hästar och hö. Trodde inte jag var så allergisk, men tydligen. Men jag ville ju vara med barnen när dom såg hästarna på så nära håll. Vi gick sen in i ridhuset eller vad man säger, ridladan kanske? En lada som var gigansisk där man rider hästarna (inomhus). Där sprang barnen runt och tyckte det var jätte roligt. Hunden (gårdsägarnas) kom in med sin boll och var helt till sig. Men blev lite ifrån sig när Sixten sen behöll bollen och inte tyckte att han skulle kasta den. vi såg många häftiga saker och  fick ju träffa Patrik och Elias. Mikaela blev tyvärr tvungen att jobba.

Igår käkade vi tacos och hade det jätte mysigt. Jag gjorde gucamole, yuum! För första gången någonsin fick vi säga till Sixten att sluta äta. Han åt som en häst!!! Han rensade alla skålar på grönsaker! Albin däremot tyckte det var ett löjligt hittepå och höll sig till tacoskal och bröd. Precis som han gjorde till lunch, korv med bröd - han åt bara bröd.

På kvällen hörde jag Albin högt från deras sovrum. Jag kom in, tog en napp och gick fram till honom, han nynnade lite och snacka sen började han smaska på nappen och snarka. Han pratade i sömne :) jag var så full av skratt och visste inte vart jag skulle ta vägen!

Natten var inte lika glädjefull. Albin kunde inte sova så då terroriserade han Sixten som sov jätte gott. Runt tio gånger skrämde han och väckte Sixten och han började stortjuta vartenda gång. Han var jätte svårt att lugna ner! Jag kunde inte somna om innan allt började om igen. Hade dessutom tagit en allergitablett och var helt borta. Jag har vridit och vänt på mig hela natten, när jag väl legat i sängen. Jag har så jäkla ont i nacken och är helt igentäppt av allergi från pollen. Jag är jättetrött och mår verkligen inte bra!

MEN! Idag ska vi grilla lammkebab och få hit fina folket Elias och Lotta - och tjocka magen :) Dom kommer hit vid två tiden och vi ska försöka göra en heldag av det. Förhoppningsvis är barnen på gott humör när vi kommer vara ute i trädgården. Dom har en knepig ovana med att tjura vartenda gång det kommer folk eller om vi åker iväg. Gnäller är nog ett bättre ord. Dom gnäller hela tiden, tjuter och piper! Fast när vi är med mormor/morfar eller farmor/farfar är dom oftast på jätte bra humör. Kanske vi kommer gå en liten sväg med deras trikes :)

Nu vill inte barnen vara utan sin mamma mer. =)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Therese

ameeen!!! Har så mycket att skriva att jag inte vet vart jag ska börja! Stackars Albin med kruppen.. fy vad jobbigt för er alla... <3 Hoppas att vi snart kan grilla ihop! Nu är ju våren här och det kan bli en massa lek med barnen ute i trädgården, saknar er så oerhört mycket!!!! massa kramar till världens goaste, snällaste och mest omtänksamma lillasyster!! <3

2011-04-04 @ 22:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign