När ska detta sluta!?

Igår var vi och åt taco hemma hos mina svärföräldrar. Albin som inte längre verkar gilla mat, åt såklart inte. Men Sixten åt med jätte dåligt, inte ens grönsaker!? Däremot fick båda barnen väldigt mycket äpplejuice. Till kaffet bjöds det på kaka och barnen fick vars en bit trots att det inte var laktosfritt(enligt läkarna går det bra någongång). Emil nattade barnen och helt plötsligt börjar Sixten att skrika och gråta, sen hör jag genom väggarna hur han kaskadkräks. Jaha, tänkte jag maginfluensa. Sprang in han han hade spytt ner både väggen och hela sängen. Han tog sig över magen och skrek aaj! Vi rengjorde glov, väggar och säng. Emil stannade hos Albin och jag gick in i badrummet med Sixten och duschade av honom. Han tog sig fortfarande över magen. Tvätta av, torka av och på med ny blöja. Sen låg han som fastklistrad hos mig i famnen. Imellanåt jämrade han sig över magen. När Emil kom ut tog jag hand om all tvätt och duschade av det med och satte igång en maskin tvätt. I kräket såg jag ris och curry, praktiskttaget osmält, detta åt vi då för tre dagar sedan!!!!!

Efter ett litet tag låg Sigge i min famn igen och han skrek aj och det var igång igen. Han kräktes några gången och skrek bara aj aj aj! Jag fick tårar i ögonen och samtidigt sa jag till honom att jag finns här, var inte ledsen.. När han sen hade lugnat sig fick han ligga i soffan hos oss och somnade där och sov till klockan 11, då tog jag in honom i vår säng, då var det dags för mig och Emil att lägga oss med. Han vaknade inte en enda gång under natten och det var skönt. Inget mer kräk!

Anledningen till detta är att han är så pass förstoppad att han börjar kräka istället. Igår efter han kräktes för andra gången fick han tempen och magdroppar, det finns lite knep med hur man kan få systemet att fungera igen, magdroppar för att linda kramperna.

Imorse kom där lite i blöjan och idag när vi var hos mamma och pappa så fick jag en medicin av Anne-Lee (min svägerska). Hon vet hur det är med sånt då min brorsdotter(hennes dotter) har haft sådana problem under flera år.

Annars så var det trevligt att träffa alla, lite stressande kanske men kul.

Nu är jag allt bra trött och ska slänga mig i soffan och glo på TV med Emil. Barnen sover och somnade efter ca 5-10 min :)

Håller tummarna för en bajsblöja inatt eller imorgonbitti!! (inte ofta det händer)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign