Min nya design

Är min nya fina blogg inte hur vacker som helst!!? Tipsar er bloggare att ta kontakt med Fanny genom hennes blogg. Hon är länkad i högerspalten ------>

Tack Fanny!

Nu är det väl dags att komma igång ordentligt med bloggandet speciellt nu när man har en så här fin blogg. Mycket har hänt sedan sist och är faktiskt lite osäker på vart jag lämnade er sist..

I Tisdags var jag, min mamma, min moster Lena och hennes vännina i Ullared. Det var väldigt skönt att få komma bort och dessutom shoppa! Jag hittade massor av det som stod på listan och kanske lite som inte stod på listan :)

Barnen fick en gigantisk radiostyrd bil av märket Hummer som spelar musik, öppnar och stänger dörrarna automatiskt, blinkar med neon belysning under och i bilen. Dessutom har den dubbade däck och stora där så den kommer vi mest andvända ute.

Det blev även en mack lastbil (den från blixten Mqueen) barnen älskar mack mer än Bilxten :) Dom fick dessutom vars en dockvagn (Sulky), som är blåa. Tror det var de bästa köpet utan ALLA köp jag gjorde i Ullared. Dom kostade mindre än 50kr styck dessutom! Dom kör runt nallar, pippi Långstrump dockan eller varandra i dom. Till sommaren kommer dom att bli uteleksaker :)

För mig personligen var nog mina underbara muggar bästa köpet. Måste ta bild på dom för dom gör sig inte rättvisa om jag förklarar med ord.

Köpte en del tavlor till barnen och en stor fin till storarummet eller sovrummet...

Köpte såklart kläder men inte överdrivet mycket. Men med blixten på till grabbarna. Jag har försökt utelämna Blixten så länge men nu går det inte längre! Jag tycker inte han är särskillt spännande men det gör dom. Så nu är det ey okey tycker jag :)

Det var en trevlig resa! Mycket snicksnack om allt och ingenting, precis så som det ska vara :)  Och ett stort grattis till Moster Lena som har gått ner massor av kilon och hittade en massa nya kläder :)

Över till det som varit särskillt jobbigt denna veckan..

Det här eviga fuffens mellan Trelleborg, Malmö och Lund.

Barnens prioritering i kön är helt borta enligt Lund men Trelleborg har den. Lund sa att om vi blir OP i Lund (vilket var ganska osannolikt medtanke på de långa köerna) så skulle det bara bli Albin, för att han ovanpåallt har polyper. Annars genom vårdgarantin kunde vi bli opererade någon annan stans i Sverige. Hon trodde inte att det skulle bli skåne men typ Lindköping. Yey och Jippie!?? Men okej sa jag, skriv upp oss då. Vad gör man inte för sina barn.. Då skulle det ialf bli båda barnen.. Trelleborgs öron mott är lite förnärmade för dom säger själv att såhär får det INTE lov att gå till! Dom har astma och falsk krupp och dom ska in fortast möjligt och vi ordnar detta säger Trelleborg.. Idag ska sköterskan ringa från Trelleborg och uppdatera mig om läget..

Albin har fått sin första öroninflammation sedan han fick sina rör insatta runt Augusti. Så penicilin kuren är slut och han har tyvärr börjat ta sig för öronen igen. Men vi ska avvakta och ge honom hans örondroppar med kortioson, tror där är kortison i dom..

Senare idag ska vi iväg till Farmor och farfar, tänkte cykla dit men det blir stormvindar idag med så det skiter sig. Får gå (längst havet) i blåsten hela vägen dit istället... Men ja...

Imorgon är det LÖRDAAAG! Då ska vi till mormor och morfar och Theresé, Daniel och lille Gustis är där då :) Yeeey!!


<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/ViTK8f1jUnA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign