11/4

Medicinen från Anne-lee har jag tyvärr inte fått i honom han har inte velat dricka något vidare. Sixten fick dessutom feber natten mellan Lördag och Söndag. Den låg över 39c. Så vi fick åka till centrumkliniken på söndag morgon. Där sa läkaren att feber och magsmärtorna inte hängde ihop, tack och lov! En ny förkyldning bröt ut mer och mer under söndagen. Han fick mer smärtor i magen och läkaren gav lite tips.. Som jag redan visste om men vågade inte prova innan jag pratat med honom. Hemma fick han Microlax ett sorts lavemang. Då kom det i blöjan efter typ 10 min. Men var inte allt, inte allt som är ivägen. Imorse gick feber upp och han skakade, hade ont i magen och ville sova hos oss. givetvis fick han det! Han drack lite svag saft då på natten, han var jätte törstig! Han klunkade i sig. Sen kräkte han upp saften igen efter en halv - en timme när han fick magkramper.

Idag fick Sixten stanna hemma hos mig och Albin är på dagis. Det gick jättebra att lämna honom.

Gav Sixten lite mer av Microlax och denna gången fick han ont medans det verkade. Kanske gjorde mer nytta än igår.

Nu ligger Sixten och sover. Han mår inget vidare.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign