Sege dag!

 






Det var längesedan jag var såhär trött. Jag vet inte ens varför jag är så jäkla sliten. I just dont get it. Barnen har varit lugna inatt. Sixten har vaknat någon gång och hostat och klökts lite. Tack och lov kräktes han inte! Så ingen maginfluensa här, hoppas vi kom undan det! Men vi är lite trötta allihop, sega och lite förkylda.

Idag segade vi så fort vi vaknade. Albin och jag lade oss i vår säng och tittade lite på film. Han ville inte sitta still för han höll nog på att somna. Sixten vaknade halv nio. Sen åt vi frukost ihop. Barnen fick lite nutella på sina rostade mackor och tro mig, dom såg ut som monster efter det. Vi gick och badade, vi tre. Mys, mys minsann!

Vi gick upp och klädde på oss, sen fick dom krypa ner i sängarna och sova middag. Nu vill jag med sova. Säkert försent för dom vaknar väl snart.

Idag hade jag verkligen behövt barnvakt. Jag är så trött!!

 

Update:

Vi har nu varit ute i kylan och lekt i en timmes tid. Barnen var nästan förfrysna när vi kom in. Aldeless rödbitna på kinderna. Medans dom värmde upp sig i lekrummet så gjorde jag mumsig varm Oboy men mjölk, vipsgrädde, kanel, smält choklad och lite Oboy. Åhh vad det var gott, det tyckte barnen med. Till den goda varma Oboyen så åt vi lite macka. Medans vi åt och drack gott satte vi igång Happy Feet.

Efter dom ätit skulle jag krama dom lite, så kände jag att Sixten var varm. Jo visst, lite över 38c. Så jag undrar om det är lönt att ha dom mer på dagis innan jullovet. Men det är det ju iuförsig. Dom älskar ju dagis. Men går det kräksjuka så hoppar vi det. Det vill vi inte ha precis lagom till jul. Nej tack!

Tänkte nu visa dagens inköp:







Och sedan lite tips på inköp


Från Gullgrodan.se




      
  
Kvällsupdate
:

Till middag blev det potatismos(som jag gjorde själv) och fiskpinnar. Fiskpinnar har jag inte ätit på år och da´r. Anyway, båda grabbarna ÄLSKADE maten. Det som bara var sån "snabb och lätt" middag. Albin tryckte i sig 6 fiskpinnar! Den grabben alltså. Jisses! Sixten åt inte ritkigt lika mycket, men åt med god aptit. Efter maten tvättade jag Sixten och sen gosade vi i sängen lite. Sen kom Emil och nytvättade Albin. Han hade stora flammor eller stora blemmor eller vad man säger, dom var knallröda eller lysande rosa. Såg sen att han hade på underarmarna med. Tittade honom i halsen men där såg inget direkt konstigt ut och han andades bra. Passade på att titta i Sixtens hals och såg att han har halsfluss. Ialf så säger det nog sig själv att Albin är allergisk mot remouladsås, eller rättaresagt en ingrediens i den. Jag hoppas innerligt att det inte är ägg. Men imorgon så ska vi ju till barnmottagningen och ta halsprov så då ska jag fråga läkaren om hur vi ska gå till väga. Och så är jag så smart att jag skrivit ner ingredienserna. Så vi får se.


Kommentarer
Postat av: >Therese

Mosters killar <3 så kul att läsa din blogg, men har inte gjort det på ett tag nu. Så nu läste jag de 3 senaste inläggen. MMmmmm potatismos och FISKPINNAR!shit så länge sen man åt det!! Så mysigt att ni kan kolla på film o mysa i sängen nu! Stora killar! Hade dom halsfluss? OOhhhhh!! Varm O´boy!! mumma!! med kanel o allt! Bästaste mysigaste mamman som finns e min fina syster! Stolt stora syster! <3 saknar dig älskade syster yster! Lillstrumpan Gustav hälsar =)

2010-12-18 @ 20:06:14
URL: http://ameeeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign