Snöö :)

Morgonen började klockan 8, tro det eller ej. Sixten vaknade först. vilket aldrig brukar hända. Albin vaknade lite efter det. Albin var jätte kramig. Jag gick ut i köket och gjorde välling till barnen, tittade ut genom fönstret och såg bara några enstaka snöflingor falla. Barnen fick sin välling, drack upp och jag gick ut i köket igen för att skölja ur dom. Nu var det snöstorm ute! Jag som skulle lämna barnen på dagis för att sedan åka att handla.

Barnen var ju hemma från dagis igår med. Jag ville inte dra ut dom i detta vädret för att bara vara någon timme på dagis. Idag ringde jag dagis för att fråga vad personalen tyckte. Dom tyckte vi skulle bli hemma, där var ändå knappt några barn på dagis. Så idag blir det bara mys, mys mys! Idag med :)

När vi satt och åt frukost ringde telefonen och det var min mamma. Hon och pappa skulle komma med bullar. Det var jätte mysigt, barnen tyckte det med. Det började snöa som satan så dom åkte efter en liten stund så dom skulle kunna komma hem igen.

Emil jobbar på, kör och skottar. Igår var han hemma sent, kom hem och fick skotta för att få in bilen på uppfarten. Sen fick han fortsätta i trädgården, vårt uterums tak hade börjat svikta, IGEN. Så jäkla mycket snö har det kommit. Och idag ska det ju komma ännu mer. Så det lär bli en låång kväll för stackars Emil.

Igår pyntade jag lite, det blev jätte mysig stämmning här hemma med tända ljus.

Förövrigt får ni en liten uppdatering gällande barnen:

Någonsin haft trotsiga barn? Ni skulle träffat dessa två, som samarbetar genom allt! Klätterapan Albin klättar upp på möblemangen inne i lekrummet. Sixten kommer inte upp så då puttar Albin honom i rumpan så han kommer upp. Dom tömmer lådorna, vänder dom upp och ner, flyttar in dom mot väggarna, klättrar upp och river ner klistermärkena som jag satt upp. Dom har verkligen förstört sitt rum. Dom blir tillsagda och jag är mer strikt än många andra föräldrar jag känner. Men det hjälper inte. Speciellt Sixten skrattar åt en när man säger till. Dom är mycket väl medvetna om att dom inte får lov men just därför är det väl så roligt.

Jag försöker hålla ut och är väl medveten om att detta är en fas. Men det är ändå jobbigt. Man blir väldigt trött i huvudet.

 

Dessutom går jag och väntar på beslutet om vilka kurser jag får läsa. Iumed att jag ska in på Malmöhögskola. Men först måste jag läsa upp lite ämnen för att ha så bra möjligheter som det bara går att få komma in. Jag Ska få beslutet innan jul. Så jag håller alla mina tummar, snälla gör ni det också.

Nu sitter barnen och tittar på Toy Story 3, den ultimata favorit filmen. Buzz Lightyear och Cowboy´n Woody är deras hjältar. Men nu är det faktiskt dags för dom att sova lunch. Så får jag tillfälle att fixa vid min nya blogg lite. Eller tänka ut hur jag vill ha den. Jag är ju totalt värdelös på att göra vid den själv.

Byyee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign