Sleepover

Idag ska Tomten Nisse från dagis sova över hos Albin. Tomten Nisse är en gosedjurs tomte som bor i en korg och har en frotté handduk till filt. Han vill följa med alla barnen hem och spendera en dag med varje barn, som jag sedan som förälder ska skriva, hur dom haft det och vad dom gjort. Sen tar personalen ett foto på Albin tillsammans med Nisse och sätter upp på väggen tillsammans med alla andra foto, där nisse varit på äventyr hos de andra barnen. Även den lilla berättelsen kommer att komma upp på väggen.

Mitt stora problem är: albin HATAR Nisse. Dom har haft ca: 5 sek närkontakt. Sixten tog hand om honom lite och kramade honom.. Men jag kan ju inte skriva att Albin inte tyckte om Nisse!?

Här har ni Tomten Nisse



Och så har vi lille hjälpsamme Sixten



Jag undrar ju verkligen vart Nisse får sova inatt... Om han får sova i Albins säng..


Sixten hade också en sak i facket idag. En jättefin tygpåse och i den ska vi lägga en bilderbok till sagostunden imorgon.

Denna boken valde vi :





Nu har vi precis tittat på Bilar, Blixten :)

Vällingen är i magen, och trötta ögon som knappt orkar hålla sig öppna <3



Skitga Grabbar :)

Peace
Kommentarer
Postat av: Therese

Så fint! Tänkte precis på att jag ville läsa din blogg men visste inte att du hade en ny och kom inte ihåg vad den andra hette =)Nu läggs denna till i mina favoriter så jag kan kolla varje dag! yeeey kram systra min <3

2010-12-07 @ 08:27:37
URL: http://ameeeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign