Shnee

Har haft en underbar dag och kväll med barnen och Emil. Barnen har varit jobbiga under dagen men var så goa lite senare efter allt jävelskap. Emil badade tillsammans med ungarna läänge. Det var nog barnens höjdpunkt på dagen. Efter badet sprang dom runt här och hjälpte mig att städa. Sen var det dags för sängen. Nu läser vi saga mer eller mindre var och varannan dag. Barnen kommer fint till ro. Speciellt Albin. Läser man förlänge så ska Sixten bara busa. Idag läste vi en bit av tummelisa, som är en av mina favoritsagor. Den är ganska lång så vi får dela upp den.

Imorgon hoppas jag på att få komma iväg ifrån mitt hem och bege mig in till stan för att träffa Theresé och lillstrumpan Gustav, tillsammans med Daniel och min mamma. Jag håller alla mina tummar för att vi kan ta oss ut och att det inte snöar as mycket. det har bärjat och dom har klass ett varning, dessutom lovat en halv meter snö mellan torsdag och Lördag. Vilket ser lite dystert ut... Även till jul då, för Emil måste ju ta sig ut och ploga om det behövs. Och så kommer det ju självfallet bli. Men det är inget att hänga läpp för. Bättre att ta det som det kommer. Emil ska inte behöva känna att han missar något. Utan tillsammans, på något sätt så ändrar vi planerna eller tar igen alltsammans.

Vad jag skulle komma till var att jag förmodligen ska köpa ytterligare en julklapp till grabbarna. Dom älskar ju Toy Story och så har priset nu blivit nersatt på de två stora dockorna från 1099-600 kr. Barnen kommer bli så himla glada. Men vi får först se om det finns några kvar. Ska dessutom kolla efter barngardiner och pyssel till dukningen. ytterligare en hårfärg får det väl bli. men barnen styr hur mycket handlande det blir. Ibland funkar det helt enkelt inte. Man får göra det bästa utav det helt enkelt.

Emil har precis varit himla händig och tagit hand om katastrofen i köket. Skönt att jag slapp det idag =D

Snön har börjat falla, dock inte mitt hopp för fanemaj, jag tänker icke sitta fast här! Jag vill träffa min underbara syster. Och hennes familj. Allt för min syster <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign